Vraag en antwoord: Betalen
De prijs van de heenweg is anders dan die van de terugweg. Hoe komt dat?
U betaalt een vaste prijs plus een prijs voor het aantal kilometers. Soms is de heenweg korter of langer dan de terugweg. Dan verschilt de prijs. Het kan ook zijn dat u op één van de reizen met de gewone bus had kunnen reizen. Dan betaalt u voor die reis met Avan een hogere prijs.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
U kunt met PIN betalen in de taxi. U kunt dan om een bonnetje vragen. Het is niet mogelijk met contant geld te betalen in de taxi.
U kunt ook per automatisch incasso betalen. Hiervoor vult u dit incassoformulier in. Stuur het formulier per post of per mail naar het adres dat op het formulier staat.
Wat zijn de kosten voor automatisch incasso/op rekening rijden?
Betalen via een automatisch incasso is voor u gratis. U kunt uw gegevens bekijken en printen via "Boek uw rit".
Op rekening betalen is voor u ook gratis. U krijgt elke maand een papieren rekening via de post. Deze moet u binnen 14 dagen betalen.
Kan Avan mij een overzicht sturen van al mijn ritten?
Een ritoverzicht met gereisde ritten en kilometers kan belangrijk zijn voor bijvoorbeeld de belasting. Heeft u een vervoerspas van Avan? Dan kunt u op uw persoonlijke internetpagina uw ritoverzicht bekijken en printen.
Bij de klantenservice van Avan kunt u uw ritoverizicht op papier bestellen. Deze sturen we dan per post. U betaalt voor een papieren overzicht € 8,-.
Reist u al op automatisch incasso? Dan kunnen we u automatisch elke maand een overzicht van uw ritten sturen via e-mail. Wilt u hier gebruik van maken? Stuur dan een e-mail aan incassoavan@dvg.nl.
Het adres waarop ik mijn post ontvang moet aangepast worden omdat ik onder bewindstelling sta. Hoe doe ik dat?
Uw bewindvoerder kan het adres laten aanpassen bij het wmo-loket van uw gemeente.