Nieuws

Reizigers positief over chauffeurs en vervoer van Avan

03 July 2024
Reizigers positief over chauffeurs en vervoer van Avan De algemene dienstverlening van Avan wordt beoordeeld met een 7,5 in het routevervoer en met een 8,1 in het vraagafhankelijk Wmo-vervoer. Dat blijkt uit de twee afzonderlijke klanttevredenheidsonderzoeken uitgevoerd door Moventem. Bij het routevervoer is men vooral positief over de chauffeurs. Zij krijgen gemiddeld een 8,1 van de reizigers. In het Wmo-vervoer scoren zowel stiptheid, reistijd als communicatie ophaaltijd boven een 8. Op bijna alle onderdelen wordt boven de gestelde norm van een 7 gescoord. In beide onderzoeken wordt de klachtafhandeling het slechtst beoordeeld.

Lees verder over Reizigers positief over chauffeurs en vervoer van Avan

Groen vlak met in witte letters het woord Nieuwsbrief.

Nieuwsbrief juni 2024 Wmo-vervoer Avan

01 July 2024
Bekijk hier de nieuwsbrief Wmo-vervoer Avan, juni 2024

Lees verder over Nieuwsbrief juni 2024 Wmo-vervoer Avan

Een reiziger in een rolstoel zit in de taxibus, de chauffeur kijkt om naar de reiziger.

Nieuwe boekingsapp

04 January 2024
Via het boekingsportaal op www.avan-vervoer.nl kunt u gemakkelijk en kosteloos online uw rit boeken. Vanaf maandag 8 januari 2024 ziet dit boekingsportaal er iets anders uit. De nieuwe boekingsapp is namelijk actief. Deze app kunt u op uw smartphone downloaden, maar het is ook nog steeds mogelijk om via www.avan-vervoer.nl/boek-uw-rit/ in te loggen.

Lees verder over Nieuwe boekingsapp vanaf 8 januari 2024

Groen vlak met in witte letters het woord Nieuwsbrief.

Nieuwsbrief december 2023 Wmo-vervoer Avan

01 December 2023
Bekijk hier de nieuwsbrief Wmo-vervoer Avan, december 2023

Lees verder over Nieuwsbrief december 2023 Wmo-vervoer Avan

Groen vlak met in witte letters het woord Nieuwsbrief.

Nieuwsbrief leerlingen- en jeugdwetvervoer (oktober 2023)

24 October 2023
In deze nieuwsbrief leest u het laatste nieuws over het leerlingen- en jeugdwetvervoer Avan, oktober 2023.

Lees verder over Nieuwsbrief leerlingen- en jeugdwetvervoer (oktober 2023)

Meisje staat op het punt om de deur dicht te doen na het uitstappen, op de achtergrond zwaait de chauffeur naar haar.

Reizigers positief over chauffeurs en vervoer van Avan

10 July 2023
De algemene dienstverlening van Avan wordt beoordeeld met een 7,7 in het routevervoer en met een 8,2 in het vraagafhankelijk Wmo-vervoer. Dat blijkt uit de twee afzonderlijke klanttevredenheidsonderzoeken uitgevoerd door Moventem. Bij het routevervoer is men vooral positief over de chauffeurs. Zij krijgen gemiddeld een 8,3 van de reizigers. In het Wmo-vervoer scoren zowel stiptheid, reistijd als reservering boven een 8. Op bijna alle onderdelen wordt boven de gestelde norm van 7 gescoord. In beide onderzoeken wordt de klachtafhandeling het slechtst beoordeeld.

Lees verder over Reizigers tevreden over het vervoer van Avan

Een chauffeur helpt een vrouw met instappen in een Avan personenauto.

Houdt rekening met drukte door personeelstekort

08 March 2023
De vervoerssector heeft landelijk te maken met een groot personeelstekort. Daarnaast is het ziekteverzuim net als in andere sectoren flink hoger dan gebruikelijk. De combinatie met het nog steeds toenemend aantal ritten, maakt dat het momenteel lastiger is de kwaliteit te leveren die wij zouden willen. Zo kan het zijn dat de taxi te laat komt of dat er geen vervoer mogelijk is op het gewenste moment. Wij adviseren u daarom om zo vroeg mogelijk (bij voorkeur minimaal een dag van tevoren) uw rit te boeken. In het routevervoer kan het daarnaast voorkomen dat er vaker wisselende chauffeurs reizen. Avan probeert reizigers altijd zo goed mogelijk te informeren over hun rit. Wij verzoeken u rekening te houden met vertragingen en vragen uw begrip.

Lees verder over Houdt rekening met drukte

Echtpaar loopt naar buiten bij de woning en zwaait naar de Avan chauffeur hen op komt halen met een personenauto.

Aanpassing in de ritreserveringstijden van Avan

01 December 2022
Om het vervoer voorspelbaar en daardoor beter uitvoerbaar te houden, worden de regels voor het boeken van een rit per 1 januari 2023 gewijzigd. Dit betekent dat u de ritten voor in de ochtend en de avond ruim van tevoren moet gaan boeken. Ritten tussen 22.00 uur en 00.00 uur 's avonds en tussen 08.00 en 10.00 uur 's ochtends, boekt u per 1 januari vóór 20.00 uur dezelfde of de voorafgaande avond.

Lees verder over Aanpassing in de ritreserveringstijden van Avan

Een reiziger in een rolstoel zit in de taxibus, de chauffeur kijkt om naar de reiziger.

Personeelstekort houdt aan

26 October 2022
Landelijk kampt de vervoerssector nog steeds met personeelstekorten. De afgelopen weken merken wij dat de vraag naar het vervoer weer stijgt, terwijl ook het ziekteverzuim onder chauffeurs toeneemt. De taxibedrijven die het vervoer voor Avan uitvoeren, doen hard hun best om nieuwe chauffeurs te werven, maar dit is niet gemakkelijk. Hierdoor komt het vervoer onder druk te staan en kunnen wij momenteel niet altijd de kwaliteit leveren die wij zouden willen.

Lees verder over Personeelstekort houdt aan

Man en vrouw lopen weg bij de Avan taxi, terwijl ze zwaaien naar de chauffeur.

Vanaf 3 april 2022 geen OV-vervoer meer bij Avan

07 March 2022
Vanaf 3 april 2022 verzorgt Avan niet meer het OV-vervoer in opdracht van de provincie Gelderland. Heeft u een OV pas van Avan, dit is een Avan pas zonder pasfoto, dan kunt u deze pas vanaf 3 april a.s. niet meer gebruiken om te reizen.

Lees verder over Vanaf 3 april 2022 geen OV-vervoer meer bij Avan

Een chauffeur heet een een reiziger in rolstoel welkom beneden bij een flatgebouw.

Toeslag bij kort van tevoren reserveren

25 October 2021
Per 1 januari 2022 rekent Avan een toeslag van eenmaal het opstaptarief van het Wmo tarief met korting wanneer u uw rit tussen de 3 en 1 uur voor de afgesproken ophaaltijd reserveert. In dit nieuwsbericht leest u wat hier de reden voor is en wat dit precies betekent.

Lees verder over Toeslag bij kort van tevoren reserveren

Een oudere man stapt voorin een Avan-bus en begroet de chauffeur.

Automatisch ritten annuleren na loosmelding

14 September 2021
Heeft u een rit geboekt, maar maakt u geen gebruik van de rit? Meld uw rit dan tijdig af via het online boekingsportaal of door te bellen met de reserveringslijn. Per 1 oktober worden retourritten automatisch geannuleerd wanneer de heenrit niet is gebruikt zonder afmelding.

Lees verder over Automatisch ritten annuleren na loosmelding