Nieuwsbrief november 2024 WMO-vervoer Avan
Bekijk hier de nieuwsbrief Wmo-vervoer Avan, november 2024. Hieronder leest u de losse tekst uit deze nieuwsbrief:
Boek uw rit voor de feestdagen op tijd
Wilt u met de kerstdagen of op oudjaarsavond gebruik maken van Avan? Dan adviseren wij u om uw rit zo vroeg mogelijk te bestellen. Boekt u uw rit vóór 13 december, dan kunt u gegarandeerd op het door u gewenste tijdstip reizen. Als u later een rit boekt, kan het zijn dat u niet meer op het gewenste tijdstip kan reizen of dat er helemaal geen taxi meer beschikbaar is voor die dag. U kunt uw ritten boeken via de boekingsapp, het online boekingsportaal of door te bellen, bij voorkeur van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 uur en 15:00 uur, naar 088-2004100 (gebruikelijke belkosten).
24 december (kerstavond):
Uw reservering moet minimaal 3 uur voor de rit gemaakt worden. De laatste rit vertrekt deze dag om 19:59 uur. U kunt dus uiterlijk een rit bestellen tot 17:00 uur.
25 december (1e kerstdag):
Uw reservering moet minimaal 3 uur voor de rit gemaakt worden. De laatste rit vertrekt deze dag om 23:59 uur. U kunt dus uiterlijk een rit bestellen tot 21:00 uur.
26 december (2e kerstdag):
Uw reservering moet minimaal 3 uur voor de rit gemaakt worden. De laatste rit vertrekt deze dag om 23:59 uur. U kunt dus uiterlijk een rit bestellen tot 21:00 uur.
31 december (oudejaarsavond):
Uw reservering moet minimaal 3 uur voor de rit gemaakt worden. De laatste rit vertrekt deze dag om 19:59 uur. U kunt dus uiterlijk een rit bestellen tot 17:00 uur.
Vaste ritten
Vaste ritten op feestdagen worden automatisch geannuleerd (25, 26 december en 1 januari). Heeft u een vaste rit op 24 of 31 december waar u geen gebruik van maakt? Annuleer deze dan op tijd.
Heeft u vaste ritten geboekt, bijvoorbeeld voor een wekelijkse activiteit? Dan verzoeken wij u te controleren of deze rit ook in de kerstvakantie nodig is. Als de rit niet nodig is, dan kunt u de rit afmelden via de app, het online boekingsportaal of door te bellen naar 088-2004100 (gebruikelijke belkosten). Zo voorkomt u dat er voor niets een voertuig komt voorrijden.
Weercodes
We merken dat er veel vragen zijn over het rijden van Avan tijdens slechte weersomstandigheden. Daarom geven wij u daar graag wat meer uitleg over.
Het KNMI geeft bij bepaalde weersomstandigheden weercodes af. Dit heeft dan ook gevolgen voor het vervoer dat door Avan wordt gereden. Hieronder leest u per code wat dit betekent.
Code geel: het vervoer gaat gewoon door, maar het kan wel zijn dat er vertragingen zijn.
Code oranje: er worden geen nieuwe reserveringen aangenomen en de al geboekte ritten worden nog wel gereden.
Code rood: alle ritten worden geannuleerd en de reiziger die nog geboekte ritten heeft staan worden door Avan geïnformeerd.
Bij code oranje en rood zal er ook altijd een bericht geplaatst worden op de website avan-vervoer.nl waarin u kunt lezen wat de gevolgen zijn voor het vervoer.
Uw ritten voor 2025
Vanaf maandag 16 december 2024 kunt u uw ritten voor 2025 boeken. Dit kan via de app, online via het boekingsportaal of telefonisch via 088 – 2004100 (gebruikelijke belkosten).
Per 1 januari gelden er weer nieuwe tarieven voor het Avan vervoer. De gemeenten bepalen de tarieven voor de eigen bijdrage van het WMO-vervoer. De tarieven voor 2025 ziet u hier.